Warunki Reklamacji

Przedmiotem sprzedaży są nowe i bezwadliwe produkty. W przypadku wystąpienia wad, ponosimy za nie pełną odpowiedzialność. Klient może złożyć reklamację w jednym z poniższych sposobów:

  • pisemnie na adres: ul. Adama Mickiewicza, nr 20a, lok. 26a, 87720 Ciechocinek;
  • telefonicznie pod numerem telefonu: 697370941;
  • drogą elektroniczną na adres: contact@Nikilola.pl;
  • za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Kontakt.

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji poniższych informacji – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę:

  • (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności/wady;
  • (2) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz
  • (3) danych kontaktowych składającego reklamację. Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

W sytuacji, gdy Sprzedawca musi rozpatrzyć reklamację Klienta lub spełnić prawa Klienta wynikające z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży lub rękojmi, może być konieczne dostarczenie Produktu do Sprzedawcy. W takim przypadku Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o bezpłatne dostarczenie Produktu na adres: Sklep internetowy Nikilola, ul. Adama Mickiewicza, nr 20a, lok. 26a, 87720 Ciechocinek. Jednak jeśli ze względu na charakter niezgodności/wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe lub nadmiernie utrudnione, Klient powinien udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, gdzie się znajduje. Taka prośba o dostarczenie Produktu nie ma wpływu na termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę ani nie narusza prawa Klienta do żądania demontażu wadliwego Produktu i ponownego montażu Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego.

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php


Klient jako konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin działania tych sądów określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214). Klient może także zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z prośbą o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nim a Sprzedawcą, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.). Informacje na temat mediacji prowadzonej przez wojewódzkich inspektorów są dostępne w ich siedzibach i na ich stronach internetowych. Klient może również skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, która zajmuje się ochroną konsumentów (takich jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.