REGULAMIN – SKLEPU INTERNETOWEGO NIKILOLA

Postanowienia Ogólne

1.Sklep internetowy NIKILOLA dostępny pod adresem internetowym Nikilola.pl prowadzony jest przez WERONIKĘ SZABELA prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: NIKILOLA WERONIKA SZABELA wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8911637551, REGON 523377850.

2.Dane kontaktowe;

  • adres pocztowy; NIKILOLA WERONIKA SZABELA, ul. Adama Mickiewicza, nr 20a, lok. 26a, 87­720 Ciechocinek, adres poczty e-mail; kontakt@Nikilola.pl
  • numer telefonu do Biura Obsługi Klienta; +48 697370941, dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient).
  • Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

Definicje.

Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć:

  • Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą;NIKILOLA WERONIKA SZABELA wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,, NIP 8911637551, REGON 523377850
  • Sklep – sklep internetowy z pościelą  prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym Nikilola.pl,
  • Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat. Jeśli osoba ta nie ukończyła jeszcze 18 roku życia, konieczna jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Klientem może być również osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność prawną zgodnie z przepisami prawa, korzystająca ze Sklepu, w szczególności składająca zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego na zasadach określonych w Regulaminie.
  • Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  • Przedsiębiorcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność prawną zgodnie z przepisami prawa, działająca we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej i korzystająca ze Sklepu.
  • Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu,
  • Zamówienie to wyrażenie woli Klienta, złożone poprzez Sklep internetowy (w formie Formularza Zamówienia), zawierające informacje o rodzaju i ilości towaru dostępnego w asortymencie Sklepu internetowego w momencie składania zamówienia, wybranym sposobie płatności i dostawy, miejscu wydania towaru oraz danych Klienta. Stanowi ono ofertę Klienta skierowaną do SPRZEDAWCY w celu zawarcia umowy sprzedaży towarów objętych zamówieniem poprzez Sklep internetowy.
  • Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych, w których SPRZEDAWCA skompletuje zamówienie złożone przez Klienta w Sklepie, powierzy zamówiony towar przewoźnikowi oraz dostarczy zamówiony towar za pośrednictwem przewoźnika do miejsca wskazanego przez Klienta w zamówieniu,
  • Dni robocze– dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  • Umowa zawarta na odległość to umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy.
  • Konto Klienta– konto Klienta w Sklepie, w oparciu o które gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie,
  • Formularz rejestracji to formularz dostępny w Sklepie, który po wprowadzeniu podstawowych danych, takich jak nazwisko, imię, rok urodzenia, adres do korespondencji oraz adres e-mail, umożliwia bezpłatne utworzenie Konta Klienta.
  • Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności,
  • Koszyk to część oprogramowania Sklepu, w której Klient widzi wybrane produkty do zakupu. Możliwe jest także ustalanie i modyfikowanie danych zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  • Kodeks cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  • Ustawa o prawach konsumenta, ustawa– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020 poz. 287 ze zm.),
  • Newsletter to usługa dystrybucji elektronicznej świadczona przez dostawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Usługa umożliwia otrzymywanie automatycznych, cyklicznych treści z kolejnych edycji newslettera, zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w sklepie internetowym i stacjonarnym.
  • Towar – dostępna w Sklepie rzecz będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą,
  • Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  1. Ten Regulamin określa warunki zawierania umów sprzedaży przez sklep internetowy NIKILOLA oraz określa zasady ich realizacji.
  2. Wszystkie towary znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego są nowe i wolne od wad.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  4. Dane zawarte na stronach Sklepu, takie jak opisy, specyfikacje, parametry i ceny oferowanych Produktów, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  5. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  6. Dane osobowe przetwarzane w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu są administrowane przez usługodawcę. Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z polityką prywatności dostępną na stronach sklepu internetowego (w zakładce „polityka prywatności”). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane są przetwarzane przez usługodawcę, ma prawo do wglądu, aktualizacji i poprawiania swoich danych

Wymagania Techniczne I Zasady Korzystania

1.Aby zapewnić możliwość prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu i usług świadczonych za jego pośrednictwem, urządzenie, którym posługuje się Klient, powinno spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:

  • posiadać połączenie z siecią internet zapewniające transmisję danych,
  • posiadać przeglądarkę internetową, tj. oprogramowanie służące do przeglądania treści dostępnych w sieci internet. Wyłączenie akceptacji plików Cookies i Skryptów Java może zakłócić prawidłowe działanie strony Sklepu,
  • aktywne konto poczty e-mail.

2.W celu odczytania korespondencji mailowej i załączników do niej niezbędne jest posiadanie:

3. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu, ze względu na transmisję danych przez publiczną sieć Internet, niesie ryzyko możliwości ingerencji osób trzecich w przesyłane między Sprzedawcą a Klientem dane.

  • w przypadku korespondencji mailowej – aktywne konto poczty e-mail,
  • w przypadku załączników – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności .pdf, .doc, .docx, .txt, .jpg, etc

4.Klient korzystający ze Sklepu internetowego jest zobowiązany do:

  • zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu,
  • korzystanie z Sklepu internetowego zgodnie z zasadami etyki i z poszanowaniem dóbr innych użytkowników,
  • unikanie przesyłania treści nielegalnych,
  • zapewnienie, aby korzystanie z Sklepu internetowego nie zakłócało jego działania,
  • używanie treści ze Sklepu internetowego wyłącznie do osobistego użytku,
  • niepodejmowanie działań, które mogą powodować wysyłanie niechcianej informacji handlowej (spam)

Rejestracja I Logowanie

  1. Rejestracja Konta Klienta w Sklepie internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
  2. Klient ma możliwość przeglądania oferty sklepu oraz składania zamówień bez konieczności rejestracji konta. Jednakże, zarejestrowani użytkownicy mają dodatkowe opcje, takie jak dodawanie produktów do listy ulubionych, śledzenie historii zamówień oraz sprawdzanie statusu obecnych zamówień.
  3. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest bez zakładania Konta przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
  4. Klient może założyć konto w sklepie internetowym poprzez wybranie opcji „Logowanie/Rejestracja” na stronie głównej lub podczas składania zamówienia.
  5. Założenie Konta Klienta w sklepie internetowym wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego. Aby zarejestrować się, Klient musi zaakceptować Regulamin oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które są wymagane do założenia Konta Klienta oraz do obsługi zamówień i świadczenia usług drogą elektroniczną. Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest niezbędne, natomiast podanie danych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne.
  6. Po wypełnieniu formularza rejestracji należy nacisnąć przycisk „Zarejestruj się”. Następnie, na podany w formularzu rejestracji adres poczty elektronicznej (adres e-mail), zostanie przez NIKILOLAwysłana wiadomość potwierdzająca zarejestrowanie Konta Klienta. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi założenia i korzystania z Konta Klienta na stronie internetowej Sklepu internetowego zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej potwierdzającej zarejestrowanie Konta Klienta. Usługa Konta Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
  7. Po zarejestrowaniu Konta Klienta, Klient może zalogować się do Sklepu internetowego podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej (adres e-mail) oraz hasło.
  8. Klient ma możliwość zakończenia umowy o świadczenie usługi Konta Klienta w dowolnym momencie, bez konieczności podawania przyczyny i ponoszenia dodatkowych kosztów. Może to zrobić poprzez przesłanie do Sprzedawcy żądania usunięcia Konta Klienta, np. za pomocą poczty elektronicznej lub w formie pisemnej, podając aktualny adres e-mail zarejestrowany w Sklepie internetowym.
  9. SPRZEDAWCA może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta Klienta z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia z ważnych przyczyn, do których należą:
    • naruszenie przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu podczas korzystania ze Sklepu internetowego,
    • ingerowanie przez Klienta w prawa osób trzecich lub naruszanie dobrych obyczajów podczas korzystania ze Sklepu internetowego,
    • zakłócanie przez Klienta prawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego,
    • nadmierna wysyłka niezamówionej informacji handlowej (spam) przez Klienta poprzez Sklep internetowy.
  10. SPRZEDAWCA może rozwiązać umowę o świadczenie usługi Konta Klienta, wysyłając Klientowi stosowne oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail, który jest obecnie zarejestrowany w Sklepie internetowym.
  11. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi Konta Klienta przez którąkolwiek ze Stron, jak również rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta Klienta za zgodą obu Stron będzie skutkowało zablokowaniem i usunięciem Konta Klienta ze Sklepu internetowego.
  12. Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta Klienta przez którąkolwiek ze Stron, a także za zgodą obu Stron, nie wpływa na prawa nabyte przez Strony przed rozwiązaniem lub wypowiedzeniem umowy.

Zasady Składania Zamówienia

  1. Zawarcie umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą następują po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza zamówień w sklepie internetowym.
  2. Podstawowym krokiem w procesie składania zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu przez Klienta, co potwierdza on zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji Regulaminu przez Klienta w trakcie składania zamówienia uniemożliwia dokonanie zakupu towaru za pośrednictwem Sklepu.
  3. Elementem procedury składania zamówienia jest również podanie przez Klienta jego danych osobowych wskazanych w formularzu zamówienia oznaczonych jako obligatoryjne oraz wyrażenie przez Klienta, przez zaznaczenie odpowiedniego pola przed finalizacją zamówienia, zgody na przetwarzanie danych osobowych Klienta podanych podczas składania zamówienia w celu realizacji i obsługi zamówienia złożonego w Sklepie. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu złożenia zamówienia. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne i nie jest konieczne do złożenia zamówienia.
  4. Aby złożyć zamówienie, należy przejść na stronę internetową Sklepu, skompletować zamówienie, wybrać obszar i sposób dostarczenia towaru, metodę płatności, wypełnić formularz zamówienia, a następnie zatwierdzić i przesłać zamówienie, klikając przycisk „Potwierdź zakup”. Kliknięcie przycisku „Potwierdź zakup” oznacza złożenie przez Klienta zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Klient może skompletować zamówienie, dodając wybrane produkty do koszyka. Po dodaniu produktów do koszyka, Klient przechodzi do kasy, gdzie wybiera obszar i sposób dostawy, metodę płatności oraz wypełnia formularz zamówienia.
  5. W formularzu zamówienia należy wskazać:
    • imię i nazwisko oraz adres Klienta,
    • numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej (adres e-mail) Klienta;
    • dane odbiorcy oraz adres, na który ma być dostarczony towar, jeśli zamówiony towar ma być dostarczony na inny adres niż adres Klienta.
  6. Klient, który zarejestrował Konto Klienta w Sklepie może złożyć zamówienie z wykorzystaniem Konta Klienta po zalogowaniu się do Sklepu internetowego.
  7. Towar zamówiony w Sklepie może zostać dostarczony na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  8. Informacja o całkowitej wartości zamówienia, zawierająca cenę towaru i koszty dostawy, jest widoczna na stronie Sklepu podczas składania zamówienia. Informacja ta jest dostępna bezpośrednio przed potwierdzeniem zamówienia przez Klienta. Całkowita wartość zamówienia obejmuje wszystkie koszty, które Klient musi uiścić, włącznie z podatkami i kosztami dostawy.
  9. Złożenie zamówienia następuje po skompletowaniu zamówienia, wybraniu obszaru i sposobu dostarczenia towaru, sposobu płatności oraz wypełnieniu formularza zamówienia. Złożenie zamówienia następuje przez naciśnięcie przez Klienta na przycisk „Potwierdź zakup”. Zamówienie złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
  10. Po złożeniu zamówienia przez Klienta, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia lub w Koncie Klienta, jeśli zamówienie zostało złożone z użyciem Konta Klienta, Klient otrzyma natychmiastową wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie i przyjęcie zamówienia do realizacji. Otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia i jego przyjęciem do realizacji stanowi moment zawarcia umowy sprzedaży między Klientem a SPRZEDAWCĄ.
  11. Świadczenie przez NIKILOLA usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientom składania zamówień na towary oferowane za pośrednictwem Sklepu jest nieodpłatne i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po zrealizowaniu zamówienia albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania przez Klienta składania zamówienia za pośrednictwem Sklepu.

Ceny Towarów

  1. Ceny towarów widoczne na stronach Sklepu internetowego nie obejmują kosztów dostawy, które są określone w § 10 niniejszego Regulaminu. Koszty dostawy zamówionego towaru są wyświetlane na stronie Sklepu w trakcie składania zamówienia, również bezpośrednio przed jego zatwierdzeniem i złożeniem przez Klienta. Koszty te są uwzględniane w całkowitej wartości zamówienia, obejmującej cenę towaru oraz koszty dostawy.
  2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w „Koszyku” w podsumowaniu zamówienia w chwili złożenia zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  3. Ceny towarów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu mogą ulegać zmianie, przy czym zmiana ceny towaru nie ma wpływu na zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.

Sposób Zapłaty Ceny Za Zamówiony Towar Oraz Opłat Za Dostarczenie Zamówionego Towaru

  • Ceny towarów prezentowanych na stronach Sklepu internetowego nie obejmują opłat za dostawę, które są ustalone zgodnie z § 10 niniejszego Regulaminu. Koszty dostawy zamówionego produktu są podawane do wiadomości na stronie Sklepu podczas składania zamówienia, w tym bezpośrednio przed jego zatwierdzeniem przez Klienta. Te koszty są zawarte w całkowitej wartości zamówienia, która obejmuje cenę produktu oraz koszty dostawy.
  • Klient dokonuje zapłaty przed odbiorem zamówionego towaru (płatność z góry), gdzie płatność dokonywana jest przelewem na rachunek wskazany w korespondencji e-mail otrzymanej z Nikilola.pl po dokonaniu zamówienia.
  • Klient dokonuje zapłaty przed odbiorem zamówionego towaru (płatność z góry).
    Formy Płatności

    1. Autopay S.A.
    Karty płatnicze:
    – Visa
    – Visa Electron
    – Mastercard
    – MasterCard Electronic
    – Maestro
    2. Płatność online za pośrednictwem serwisu Paypal
    3. Płatność z góry na rachunek
    Weronika Szabela, ul. Adama Mickiewicza, nr 20a, lok. 26a, 87­720 Ciechocinek
    PL33132015374679170030000001
    POCZPLP4XXX
    Bank Pocztowy Spolka Akcyjna

    Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A. lub Paypal.

Termin płatności:

  • Jeśli Klient wybierze płatność przelewem lub płatności elektroniczne, musi dokonać płatności w ciągu 3 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy sprzedaży.
  • Jeśli Klient wybierze płatność kartą, realizacja zamówienia rozpocznie się po uzyskaniu pozytywnej autoryzacji transakcji.
  • Jeśli Klient wybierze płatność przelewem lub płatności elektroniczne, realizacja zamówienia rozpocznie się po zaksięgowaniu płatności na koncie.
  • Jeśli Klient wybierze płatność gotówką przy odbiorze, musi dokonać płatności przy odbiorze przesyłki.

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta drogą internetową (przelew, Autopay S.A., Paypal) sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami w terminie 7 dni roboczych.

Realizacja Zamówień, Sposób I Koszty Dostarczenia Zamówionego Towaru

  1. Towary zamawiane za pośrednictwem Sklepu są dostarczane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Jeśli Klient zamawia towar przez Sklep internetowy i chce go otrzymać na terenie Polski, towar będzie dostarczany według Klienta, który dokonał wyboru podczas składania zamówienia, w następujący sposób:
    • za pośrednictwem firmy kurierskiej, na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu, albo;
    • przez system Paczkomatów – w takim przypadku zamówiony towar dostarczany jest do Paczkomatu wybranego przez Klienta w zamówieniu.
  3. Towary zamówione przez Sklep internetowy są dostarczane do wskazanego przez Klienta miejsca w zamówieniu w dni robocze. Dostarczenie zamówionego towaru do wskazanego przez Klienta miejsca podczas składania zamówienia jest płatne zgodnie z poniższymi zasadami.
  4. Koszty dostarczenia zamówionego towaru na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wynoszą:
    • 19,99zł – w przypadku, gdy zamówiony towar jest dostarczany za pośrednictwem firmy kurierskiej Inpost, Pocztex, DPD
    • 15,00 zł – w przypadku, gdy zamówiony towar jest dostarczany przez system Paczkomatów InPost / DPD,
    • 11,00 zł –  w przypadku, gdy zamówiony towar jest dostarczany przez system PaczkomatówOrlen Paczka
  5. Czas realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu, w przypadku gdy zamówiony towar ma być dostarczony na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, wynosi do 7 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez NIKILOLA do Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
    Czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  6. W powyższych przypadkach 4 dni robocze są przeznaczone na przygotowanie zamówienia i przekazanie przesyłki przewoźnikowi w celu dostarczenia jej do wskazanego przez Klienta miejsca w zamówieniu, a kolejne 3 dni robocze są przeznaczone na dostarczenie przesyłki przez przewoźnika do wskazanego przez Klienta miejsca w zamówieniu.
  7. Towary zamówione za pośrednictwem Sklepu są dostarczane wraz z wystawionym przez NIKILOLA
    paragonem fiskalnym obejmującym przedmiot zamówienia.
  8. W przypadku zaistnienia sytuacji, gdy przesyłka będzie wymagała ponownego wysłania do klienta (gdy nie zostanie odebrana przez klienta i wróci do nadawcy), a sytuacja taka nastąpi nie z winy nadawcy, klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty pokrywającej koszt ponownego nadania przesyłki tą samą drogą, jaka wybrana została pierwotnie.

Prawo Odstąpienia Od Umowy

  1. Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., klient, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma możliwość odstąpienia od niej w ciągu 14 dni bez konieczności podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, za wyjątkiem pewnych przypadków, opisanych poniżej. Informacje dotyczące prawa do odstąpienia od umowy, zawierające szczegóły dotyczące sposobu i terminu realizacji tego prawa oraz kosztów zwrotu towaru, które ponosi klient, są dołączone jako załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Prawo to nie przysługuje w przypadku produktów o krótkim terminie przydatności do użycia oraz w sytuacji, gdy przedmiotem umowy jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    • w przypadku umowy, w której sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności (na przykład umowa sprzedaży) – od momentu, gdy towar zostaje w posiadanie konsumenta lub osoby trzeciej wskazanej przez niego, innej niż przewoźnik; w sytuacji umowy obejmującej wiele towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od momentu, gdy ostatni towar, partia lub część zostaje w posiadanie konsumenta.
    • dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  3. Konsument może zrezygnować z umowy, informując SPRZEDAWCĘ o swojej decyzji w sposób jednoznaczny, na przykład poprzez wysłanie pisma pocztą na adres: NIKILOLA Weronika Szabela, ul. Strefova 5, 36-030 Głogów Małopolski, z dopiskiem „Zwrot”, lub przesłanie tego oświadczenia za pomocą poczty elektronicznej na adres Sklepu. Można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to konieczne.
  4. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim SPRZEDAWCA przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. Jeśli Konsument zdecyduje się odstąpić od umowy, jest zobowiązany zwrócić towar SPRZEDAWCY niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od momentu poinformowania SPRZEDAWCY o swojej decyzji. Aby zachować termin, wystarczy odesłać towar przed upływem tego 14-dniowego okresu na adres NIKILOLA Weronika Szabela, ul. Adama Mickiewicza 20a, lok. 26a, 87-720 Ciechocinek, z dopiskiem „Zwrot”.
  7. Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Nikilola, SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. W sytuacji odstąpienia od umowy, SPRZEDAWCA zobowiązuje się do zwrotu Konsumentowi wszystkich otrzymanych płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru, niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Należy pamiętać, że zwrot obejmuje tylko koszty standardowej dostawy, a nie dodatkowe koszty wynikające z wyboru przez Konsumenta innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Nikilola.
  10. Zwrot płatności zostanie dokonany przez SPRZEDAWCĘ przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności – w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  11. SPRZEDAWCA ma prawo zatrzymać zwrot płatności od Konsumenta do momentu otrzymania z powrotem towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  12. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do oceny jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  13. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu m.in. do umów:
    • świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Procedura Rozpatrywania Reklamacji

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientom towarów bez wad fizycznych i prawnych. Ponosi odpowiedzialność za wady towaru zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, szczególnie w art. 556 i dalszych.
  2. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na piśmie bądź za pośrednictwem poczty e-mail na adres kontakt@Nikilola.pl z dopiskiem „Reklamacja”.
  3. Zaleca się, aby reklamacja zawierała: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail dla odpowiedzi, datę zakupu, opis wady, datę jej stwierdzenia, żądanie oraz preferowany sposób poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu, np. kopia paragonu lub faktury. Sugerowany opis reklamacji jest jedynie przykładem, a brak jego uwzględnienia nie wpływa na skuteczność reklamacji.
  4. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwy towar do SPRZEDAWCY .
  5. SPRZEDAWCA rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji I Dochodzenia Roszczeń

  • Sprzedawca informuje, że Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Warunki dostępu do tych procedur są określone w siedzibach lub na stronach internetowych instytucji uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą to być m.in. rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej. Pełna lista dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  • Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ust. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1668).
  • Klient, będący Konsumentem, ma prawo złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy właściwym wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1668).
  • Jeżeli Umowa sprzedaży została zawarta pomiędzy Użytkownikiem będącym konsumentem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Strony Internetowej, zgodnie z rozporządzeniem UE nr 524/2013, niniejszym informujemy, że Użytkownik będący konsumentem ma prawo do poszukiwania rozwiązania z nami ewentualnego sporu konsumenckiego w sposób pozasądowy, poprzez platformę do rozwiązywania sporów on-line, dostępną pod adresem http://ec.europa.eu/ consumers/odr/.
  • Sprzedawca informuje, że nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Dane Osobowe I Polityka Prywatności

  1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu jest NIKILOLA WERONIKA SZABELAwpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8911637551 REGON 523377850.
  2. Gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych Klientów będzie odbywało się zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącym ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz swobodnego przepływu takich danych, a także uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  3. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, Klient może skontaktować się z nami pisząc na adres kontakt@Nikilola.pl
  4. Podanie danych osobowych przez Użytkowników Serwisu jest dobrowolne. Dane te będą przetwarzane w celu rejestracji w Sklepie oraz, jeśli wyrazi się na to zgodę, w celach marketingowych i wysyłki Newslettera. W przypadku zakupu, dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy kupna-sprzedaży i dostawy towarów. Niepodanie danych niezbędnych do zawarcia umowy skutkować będzie odmową jej zawarcia.
  5. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w zakresie rejestracji Klienta w sklepie on-line, marketingu produktów i usług oraz udziału w usłudze Newsletter jest udzielona zgoda, natomiast w przypadku zakupu towarów przetwarzanie danych jest konieczne w celu realizacji umowy.
  6. Dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania przez Klienta zgody lub maksymalnie do 5 lat od momentu zrealizowania zamówienia.
  7. Dane osobowe Klientów będą przekazywane firmom świadczącym usługi teleinformatyczne, prawne oraz prowadzącym działania marketingowe, a także zajmującym się dostawą towarów. Nie przewidujemy przekazywania danych osobowych Klientów do państw trzecich.
  8. Każdy Klient ma prawo żądać dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W oparciu o dane osobowe Klientów, nie będziemy podejmować zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  10. Użytkownik może w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które zostały przetworzone na podstawie udzielonej zgody. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  11. SKLEP INTERNETOWY wykorzystuje pliki typu cookies, czyli małe pliki tekstowo-numeryczne, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie lub innym urządzeniu Użytkownika, z którego dokonano połączenia z Serwisem) podczas przeglądania Serwisu, w tym podstrony „Sklep online” i pozwalają na późniejszą identyfikację Użytkownika w przypadku ponownego połączenia z Serwisem z urządzenia (np. komputera, telefonu), na którym zostały zapisane.
  12. Pliki cookies zbierają informacje dotyczące korzystania przez Użytkownika z Serwisu, w tym odwiedzanych podstron. Ich głównym celem jest ułatwienie korzystania z Serwisu oraz dostosowywanie treści Serwisu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań Użytkownika (personalizacja treści), a także analiza ruchu w Serwisie.
  13. Pliki cookies są wykorzystywane w Serwisie za zgodą Użytkownika. Zgodna może zostać wyrażona przez Użytkownika poprzez odpowiednie ustawienia oprogramowania, w szczególności przeglądarki internetowej, zainstalowanego w urządzeniu telekomunikacyjnym wykorzystywanym przez Użytkownika do przeglądania zawartości Serwisu.
  14. Użytkownik Serwisu ma możliwość w dowolnym momencie zmniejszyć lub całkowicie wyłączyć pliki cookies w swojej przeglądarce, ustawiając ją tak, aby blokowała cookies lub informowała Użytkownika o próbie zapisania pliku cookies na jego urządzeniu. Należy jednak pamiętać, że taka decyzja może wpłynąć na ograniczenie funkcjonalności Serwisu, w tym na brak dostępu do niektórych treści oraz w skrajnych przypadkach na uniemożliwienie poprawnego wyświetlania stron Serwisu, w tym podstrony „Sklep online”.
  15. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies, dostępnej na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Polityka prywatności” pod adresem Nikilola.pl.

Postanowienia Końcowe

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca szanuje wszystkie prawa Klientów przewidziane w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym oraz w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczenia ani wyłączenia żadnych praw Klientów wynikających z przepisów prawa.
  3. Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Regulamin”.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie z przyczyn prawnych lub organizacyjnych. O wszelkich zmianach Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez umieszczenie na stronie internetowej Sklepu wiadomości o zmianach, zawierającej opis zmian i utrzymanie tej informacji na stronie Sklepu przez okres co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych. Klienci, którzy posiadają zarejestrowane Konto Klienta, zostaną dodatkowo powiadomieni o zmianach Regulaminu poprzez przesłanie informacji na podany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej, zawierającej opis zmian. Powiadomienie o zmianach Regulaminu nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem zmian w życie. Zmiany w Regulaminie zaczną obowiązywać w terminie podanym wraz z informacją o zmianach, jednak nie wcześniej niż po upływie 14 dni kalendarzowych od daty powiadomienia o zmianach. Zmieniony Regulamin będzie obowiązywać Klienta, który zarejestrował Konto Klienta, chyba że w przypadku braku akceptacji zmian Klient w terminie 14 dni od otrzymania informacji o zmianach wypowie umowę o świadczenie usługi Konta Klienta w sposób określony w Regulaminie.
  5. W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy zawarte oraz zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany będą realizowane zgodnie z wersją Regulaminu obowiązującą w dniu zawarcia umowy i złożenia zamówienia przez Klienta.
  6. W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, a także przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jeżeli Klient jest konsumentem.
  7. Załącznikami do Regulaminu są:
    • Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu
    • wzór formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
  8. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.06.2020 r. i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.

Download załącznik nr 1.docx
Download załącznik nr 2.docx